Get Adobe Flash player

A Pilisben túrázott a MOVE SE

A tavaszi medvehagyma túra sikerén felbuzdulva már a kirándulás alkalmával elkezdtük tervezgetni, hogy ősszel a Pilisbe utazunk és bevesszük a Dobogókőt. A beszélgetések során kiderült ugyanis, hogy sok túratársunk bakancslistáján szerepel hazánk egyik legvadregényesebb turisztikai célpontja, a Rám-szakadék.

A tervet hamarosan tett követte. Az önkormányzat támogatásával egyesületünk autóbuszt bérelt, és szeptember 14-én korán reggel felkerekedtünk. 31 fős vidám kedvű csapat Molnárné Agócs Éva és Molnár János vezetésével a dömösi kikötőből vágott neki a túrának. Már ez a Dunakanyarban fekvő kis település is elvarázsolt bennünket a hangulatával. A falut elhagyva a Rám-szakadék bejáratáig könnyű terepen, verőfényes napsütésben haladtunk.

Maga szurdok Dömös és Dobogókő között húzódik mintegy 1 km hosszan. A mélysége több helyen meghaladja a 35 m-t, a szélessége néhol alig 3 m. Van, ahol az összeszűkülő sziklák merőlegesen állnak, de befelé dőlő falakat is láttunk. A mederben folyó patak által vájt változatos képződmények között néhány helyen a nedves sziklafalon át vezetett az út, ahol a falba vájt mélyesések és kapaszkodók segítették az átjutást, a zuhatagok mellett létrákon mászhattunk egyre feljebb.

Aki azt hitte, hogy a szakadék leküzdésével véget értek a túra kihívásai, az alaposan tévedett, mert hegytetőig hátra lévő 5 km-t erőteljes emelkedőn kellett megtenni, hiszen 650 m-es szintkülönbséget küzdöttünk le a túra során. A fújtató, lihegő társaságot azonban kárpótolta a páratlan látvány, ami a Prédikálószék és a Dobogókő kilátóiban tárult elénk: a Dunakanyar és a környező hegyek panorámája.

Ez után az elszántabbak még nekivágtak egy 3 km-es körtúrának a Zsivány-sziklákhoz. Itt a meredek, 25-30 m magas sziklafalak két körülbelül 100 m hosszú völgyet fognak közre, melyeket egy ferde hasadék köt össze. Két szikla tetejére óvatosan fel is kapaszkodtunk. Ezalatt a csapat többi része az Eötvös Lóránd Menedékházban rekreálódott.

A dobogókői parkolóból délután ötkor indultunk haza. Azaz csak indultunk volna, mert a buszunk akkumulátora rendetlenkedett, ezért a férfitársainknak kellett megadni a kezdő lökést. Este 8-kor fáradtan, de elégedetten értünk Érsekcsanádra. Reméljük, még sok hasonló közös élményben lesz részünk.

Ez úton is köszönjük Érsekcsanád Község Önkormányzatának a támogatást!