Képviselő-testületi ülés jegyzőkönyve - 2023. március 6.

Érsekcsanád Község Képviselő-testülete

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

5/2023.                                  J e g y z ő k ö n y v

 

Készült:


Az ülés helye:

Érsekcsanád Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2023. március 6. napján tartottrendkívüli nyilvános üléséről.

Az Érsekcsanádi Polgármesteri Hivatal díszterme az Érsekcsanád, Dózsa György út 77. szám alatt.

Az ülés kezdetekor jelen vannak:

Felső Róbertpolgármester, Veszteg Zsolt alpolgármester, Csák József, Kucsora Krisztián képviselők.

Tanácskozási joggal jelen van:

dr. Juhász Péter jegyző

Meghívottként jelen vannak:

Nánai Tamás családsegítő

Érdeklődő választópolgárok:

1 fő

       

Jegyzőkönyvvezető: Geiger Zoltán köztisztviselő

 

Felső Róbert polgármester: Köszöntök mindenkit mai rendkívüli nyilvános ülésünkön. Megállapítom, hogy az ülés kezdetén 3 képviselő és a polgármester van jelen, ez összesen 4 fő, a képviselő–testület határozatképes. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, aki a rendkívüli nyilvános ülés napirendjét a meghívón szereplő tartalommal elfogadja, kézfelemeléssel jelezze!

 

A képviselő-testület 4 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül az alábbi határozatot hozta:

 

40/2023. (III.06.) Kt. sz. határozat

 

Rendkívüli nyilvános ülés napirendjének elfogadása

 

1. Elővásárlási jog törlésére vonatkozó kérelem II.

          Előadó: Felső Róbert polgármester 

2. Központi Orvosi Ügyelet kérelme

           Előadó: Felső Róbert polgármester

3. Egyebek

 

Intézkedést nem igényel

 

1. napirendi pont

Elővásárlási jog törlésére vonatkozó kérelem II.

(Előterjesztés mellékelten csatolva.)

 

Felső Róbert polgármester: Még a tavalyi év októberében, novemberében érkezett be a kérelem. Akkor úgy döntöttünk, megnézzük, hogy mi legyen a menet. Ezt a folyamatot kicsit lassította, hogy 2023. január 1-től új főépítész van, aki teljesen másképp gondolkodik, mint az előző. A kérdésünkre megjött a válasz, miszerint a melléklet a rendelet része, vagyis a melléklet csak úgy módosítható, ha a rendelet is módosul. Amennyiben a melléklet külön is módosítható lenne, akkor nem kellene egy csomó olyan egyeztetést lefolytatni, amit így viszont igen. Azt is tudni kell, hogy például a 2017-ben elfogadott rendezési terv elfogadási eljárását valamikor 2015-ben kezdtük el. A másik dolog pedig, hogy van egy olyan testületi határozatunk, hogy amennyiben ilyen jellegű kérések érkeznek, és annak költségvonzata van, akkor azt a megszokott megállapodásokkal a kérelmezőnek kell viselnie. Üdvözlöm az ülésünkön Csurai Csabát, a Bonum Team Kft. tulajdonosát.

 

Csurai Csaba a Bonum Team Kft. tulajdonosa: A volt termelőszövetkezet udvarán lévő nagy műhelyről és a takarmánykeverőről van szó. Ezeknél az épületeknél egy 3 éves huzavona után felszámolás útján tudtunk tulajdonba kerülni. Tudomásom szerint ez úgy működik, hogy a felszámolásból megszerzett ingatlanok tehermentesen jutnak a tulajdonosok kezébe. Tavaly októberben vettük észre, hogy ezeken az ingatlanokon Érsekcsanád Község Önkormányzatának elővásárlási joga maradt rajta. Akkor Robihoz fordultunk, hogy egyáltalán miért is van rajta ez a jog egyáltalán. Akkor Robi azt mondta, hogy utána fog kérdezni a főépítésznél úgy, ahogy azt az előbb el is mondta. Körbejártam egy kicsit én is, hogy ez hogy és mint van. Próbáltam a másik oldalt is megnézni. Adnék néhány példányt ebből a levélből, amit fel is olvasnék. Állítólag egyet kell adnom a jegyzőkönyvvezetőnek, egyet pedig jegyző úrnak.

 

(Csurai Csaba 1-1 példányt a jegyzőkönyv mellékletében lévő levélből átadott a jegyzőkönyvvezetőnek, illetve a jegyzőnek.)

 

Csurai Csaba a Bonum Team Kft. tulajdonosa: Tisztelt Képviselő-testület! Tisztelt Polgármester Úr! Mindenekelőtt kérem, hogy jelen nyilatkozatomat szó szerint szíveskedjenek jegyzőkönyvezni. Ennek érdekében nyilatkozatom egy legépelt példányát átadom a jegyző és a jegyzőkönyvvezető részére. Köszönöm! Tisztelt Képviselő-testület! A képviselő-testületi ülés 10. napirendjéhez kiküldött előterjesztés (a múlt hétre volt 10-es pont erre vonatkozóan) – értelmezésem szerint megtévesztően – nem arra fektet hangsúlyt, hogy az önkormányzat milyen szándékkal terhelte rá az elővásárlási jogot az Érsekcsanád belterület 817/5 és az Érsekcsanád külterület 020/9 helyrajzi számú ingatlanokra, és hogy ez az önkormányzati szándék jelenleg is fennáll-e, hanem arra, hogy ennek törlése csak akkor lehetséges, ha előtte a HÉSZ módosításra kerül, aminek viszont jelentős költsége van, ami minket, mint kérelmezőket terhel. Az Érsekcsanád belterület 817/5 helyrajzi szám alatti ingatlanon egy mezőgazdasági gépek, kamionok szervízelését végző műhely, míg az Érsekcsanád külterület 020/9 helyrajzi szám alatti ingatlanon egy baromfitartással foglalkozó vállalkozás takarmánykeverője és 3.500 m2-en gabonatárolók találhatók. Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy nevezze meg konkrétan, hogy az Érsekcsanád belterület 817/5 helyrajzi szám alatti, szerelőműhely felépítményt tartalmazó ingatlanon Érsekcsanád Község Önkormányzata milyen gazdaságfejlesztési célt határozott meg? Ez a konkrét gazdaságfejlesztési cél miben nyilvánul meg, vagyis konkrétan milyen tevékenységet szeretne ott az önkormányzat ellátni? Ezen gazdaságfejlesztési cél megvalósítása pontosan milyen költségeket igényel? Ezen gazdaságfejlesztési cél megvalósítására rendelkezik-e az önkormányzat a szükséges forrással? Ezen gazdaságfejlesztési cél megvalósítása nem veszélyezteti-e az önkormányzat kötelező feladatainak biztonságos ellátást? A következőkben a levélben megismétlődnek az előző kérdések a másik helyrajzi számú ingatlanra vonatkozóan is. A következő néhány mondat: Érsekcsanád Község Önkormányzatának Képviselő-testülete visszaél jogával, amennyiben konkrét helyi közcél hiányában elővásárlási jogot alapít, mégpedig konkrétan meg nem határozott „gazdaságfejlesztési célú gazdasági terület bővítés”-re hivatkozással, mellyel ráadásul csökkenti az érintett ingatlanok forgalmi értékét! Az előterjesztés szerint: „Ha az elővásárlási jog fenntartásának indokai megszűnnek, az önkormányzatnak haladéktalanul kérni kell az ingatlan-nyilvántartásból való törlést.” E szerint tehát az önkormányzat nem „várhat”   a soron következő HÉSZ módosítására, hiszen épp az elővásárlási jog törlése ad indokot a HÉSZ módosítására, mégpedig haladéktalanul! Amennyiben tehát a képviselő-testület nem tudja indokolni az elővásárlási jog alapításához alapul szolgáló, konkrét gazdaságfejlesztési célt, vagy nem rendelkezik olyan tőkével, hogy az elővásárlási jogával a kötelezően ellátandó önkormányzati feladatok veszélyeztetése nélkül élni tudjon, úgy kérem, hogy az Érsekcsanád belterület 817/5 helyrajzi szám és az Érsekcsanád külterület 020/9 helyrajzi szám alatti ingatlanokat haladéktalanul törölje a HÉSZ 4. számú mellékletében lévő ingatlanok sorából, majd azt követően intézkedjen az elővásárlási jog ingatlan-nyilvántartási törléséről.  Az előterjesztésben álláspontom szerint jogszabálysértő az a „kritérium”, mely szerint az ingatlanok HÉSZ-ből való törlésének költsége a kérelmezőket terheli. Az elővásárlási jog tehernek nemcsak a bejegyzése, hanem a törlése is kizárólag az önkormányzatot terheli, hiszen az önkormányzat a teher jogosultja! Indítványozom, hogy a Tisztelt Képviselők név szerint szavazzanak erről az előterjesztésről! Köszönöm!

Fontosnak tartottam, hogy ezt felolvassam, mert nem azért jöttem, hogy vérre menően küzdjünk ezzel az üggyel, mert nem olyan viszonyban vagyunk. Erre az ingatlanra szerettünk volna hitelfedezetet felvenni. Egy nagyon kedvező hitellehetőség volt, amire 2 nap alatt kellett benyújtani az anyagokat. Az adott bankban fél 8-tól lehetett bejelentkezni, és 8 óra 15 perckor elfogyott a keret, ami kettőszázhuszonvalahány milliárdos volt. A cégnek létkérdése volt, hogy ezt a hitelt meg tudjuk szerezni. Természetesen a bank hitelfedezetet kért. Mi benyújtottuk hitelfedezetként ezt az ingatlant, amit az elővásárlási jog miatt elutasítottak. Kénytelenek voltunk másik ingatlannal, illetve magán kezességvállalással megoldani a hitel felvételét. Nem vagyok jogi szakértő, így ezt a levelet olyan valaki készítette, aki ért hozzá.

 

Felső Róbert polgármester: Kezdjük azzal, hogy jobb lett volna, ha ez a levél ide sem kerül. Ezzel a levéllel ártottatok az ügynek.

 

Csurai Csaba a Bonum Team Kft. tulajdonosa: Te elmondta a te oldaladat, én megnéztem egy másik oldalról. Azért hoztam ezt a levelet, hogy beszéljünk róla, hogy akkor most mi van.

 

Felső Róbert polgármester: Annyit jeleztél nekem, hogy van egy iromány, ami ezek szerint ez a levél volt. Arról is volt szó, hogy ezt elküldöd, mert nyilván minimum, hogy át kell nekünk is nézetni. Itt azért olyan csúsztatások vannak, amelyek nem igazak. Az első számú dolog, hogy a képviselő-testületnek nem kell indokolnia. A képviselő-testületet kérdezheti a földhivatal, kormányhivatal, a főépítész, a tervtanács. Ezek benne vannak a folyamatban. „Gipsz Jakab” is megkérdezheti, csak nem vagyunk rá kötelesek válaszolni. Az elővásárlási jog annyit tesz, hogy ha ő el akarja adni neki, ugyanazon feltételek mellett mi is megvásárolhatjuk. Ez hátránnyal az eladónak nem jár. Mindezeken túl közmeghallgatás is volt ez ügyben, és ott sem kifogásolt senki semmit. Minden folyamaton végig ment az ügy és bejegyzésre került. Ebben a levélben az a kérdés, hogy mondjuk meg ezt, meg mondjuk meg azt, teljesen irreleváns, és olyan stílusban üti rá a testületre az ajtót, hogy ez a Szabolcsnak egy nagy baromsága volt. A levélben fenyegetőzés van, meg „haladéktalanul”, meg „név szerinti szavazás”.

 

Csurai Csaba a Bonum Team Kft. tulajdonosa: Először eljöttem és meghallgattalak, utána ezt a levelet is elolvastam, és a kettő között óriási különbség van. Azért hoztam ezt el, hogy akkor most beszéljünk róla, hogy kinek van itt igaza, és egyáltalán miről van szó, mert én nem vagyok jogi szakértő.

 

dr. Juhász Péter jegyző: 2017-ben lett új rendezési terv, aminek az előkészítése kettő éves folyamat volt. Számos egyeztetést folytattunk hatóságokkal, a lakossággal, volt hirdetve az újságba, észrevételeket lehetett tenni, közmeghallgatást tartottunk. Az elővásárlási jog akkor került az új rendezési tervbe teljesen törvényesen. Átment a kormányhivatalon, a főépítészen mindenféle egyeztetésen, és a végén be is lett jegyezve. Hogy egy bíró ezt az elővásárlási jogot töröltette egy felszámolásba, azt meg lehetett volna támadni, de mi ezt nem akartuk.

 

Veszteg Zsolt alpolgármester: Ennek utánakérdeztem, és ez úgy működik, hogy ha felszámolás van, akkor ideiglenesen törlik az elővásárlási jogot a felszámolás idejére, de utána visszakerül az ingatlanra.

dr. Juhász Péter jegyző: Abba szerintem ne menjetek bele, mert arra nem köteles a testület válaszolni, hogy mire van tőkéje, vagy mire nincs. Neked azzal kellett volna jönnöd, hogy kéred törölni az elővásárlási jogot, mert szeretnétek ott csinálni valamit, ezt lehet, hogy méltányolná a testület. Ez viszont egy eléggé támadó hangvételű levél, és szerintem sem lendíti előre az ügyet. A feltett kérdésekre nem köteles a képviselő-testület válaszolni, mert az egyeztetések 2017-ben lettek lefolytatva, és akinek kérdése volt akkor feltehette. Ebbe kár már belemenni. A név szerinti szavazás pedig teljesen egyértelmű. A képviselő-testület többsége ügyrendi döntéssel, vagy jogszabály alapján szavazhat név szerinti szavazással.

 

Csurai Csaba a Bonum Team Kft. tulajdonosa: Akkor aki ezt a levelet írta, annak fogalma sincs erről a történetről?

 

Felső Róbert polgármester: Aki ezt a levelet megfogalmazta, a saját álláspontját próbálta egy nagyon támadó levéllel alátámasztani. Láttunk már ilyent bírósági perekben, hogy két ügyvéd teljesen másképp látja a dolgokat. Egyébként a képviselő-testület az első pillanatban nem zárta ki a változtatást, pedig mondhatta volna, hogy nem foglalkozik az egésszel egészen addig, amíg a rendezési terv módosítása nem kerül sorra valamikor 2026-ban. Én vártam volna például azt a kérdést, hogy ennek a módosításnak mi a költsége, de még ez a kérdés sem hangzott el, hanem egyből a támadás.

 

Csurai Csaba a Bonum Team Kft. tulajdonosa: Azért nem hangzott el ez a kérdés, mert nem tudtam, hogy egyáltalán minket terhelnek-e ezek a költségek, mert ha nem minket, akkor ennek nincs érdekessége. Viszont ha soron kívüli eljárás csak úgy lehetséges, amennyiben a kérelmező vállalja ennek a költségét, akkor lesz érdekes számomra, hogy az mennyi. Pár dolgot azért még elmondanék. A Tojótelepi út rendbetétele - amivel senki nem jött ide az önkormányzathoz pénzügyi segítségért - 2.000.000 Ft körüli összeg volt. Ezt az utat azóta is gondozzuk, de ezt már nem szeretném forintosítani. Összegszerűen mennyi lenne a módosítás költsége?

 

Felső Róbert polgármester: Ezt most nem tudom megmondani. Minden eddigi kérésnél ezt az összeget behajtottuk. Nem az a kérdés, hogy ki mit csinált még társadalmi munkában, mert a saját határozatunkat nem tudjuk nem betartani.

 

Csurai Csaba a Bonum Team Kft. tulajdonosa: Amennyiben nekem van egy ingatlanom, és azt az ingatlant nem tudom hitelfedezetként betenni a dolgaimba, akkor az olyan, mintha nem lenne.

 

Veszteg Zsolt alpolgármester: Én is azt gondolom, hogy sokkal szerencsésebb lett volna, ha bejöttél volna, és elmondtad volna, hogy nektek azért van szükségetek azokról az ingatlanokról letöröltetni az elővásárlási jogot, mert hitelfedezetként szeretnétek felhasználni. 2026-ban lesz megint módosítás, és akkor költséghatékonyan meg lehetne ezt csinálni, és akkor több módosítást is meg lehetne csinálni.

 

Csurai Csaba a Bonum Team Kft. tulajdonosa: Lehet tudni, hogy mennyi lenne ez az összeg?

 

Felső Róbert polgármester: Ahogy már mondtam, hogy ha kaptunk volna tőletek egy nyilatkozatot, akkor már rákérdeztünk volna. Így viszont csak most tudjuk megkérni.

 

Veszteg Zsolt polgármester: Az elővásárlási jog minden önkormányzatnak joga, és minden önkormányzat él is vele. Az önkormányzatnak egy csomó olyan területen van elővásárlási joga, ahol igenis céljai vannak az önkormányzatnak hosszú távon. Ezt nem kérdőjelezheti meg senki, csak azok a hatóságok, amelyeken ez átment. Olyan sincs, hogy nekünk azt a pénzt most kell idetennünk. Nyilvánvalóan ha az önkormányzat a fél falura ráteszi az elővásárlási jogot, akkor nincs akkora vagyona, hogy egyszerre megvenné mindet, hanem amikor majd valaki el akarja adni, akkor az önkormányzatnak lehetősége van arra forrást teremteni. Másik lehetőség, hogy nem akarjuk megvenni, és vegye meg, aki akarja. Ez így működik. Azt javasolnám, hogy várjátok meg a 2026-os rendezési tervezet módosítását.

 

Felső Róbert polgármester: Amikor 2014-2015-ben elkezdtük a rendezési tervet módosítani, akkor volt egy aktuális helyzet és az önkormányzat több területre rátette az elővásárlási jogot. Utána volt több olyan elővásárlási jog, ahol nyilatkoznunk kellett, és mi nem éltünk vele, mert azt láttuk, hogy amit meg akarnak csinálni, az nem lesz rossz a falunak, hanem jó lesz. Ez azt is jelenti, hogy az elővásárlási jog nem jár vételi kötelezettséggel, vagyis nem jelenti azt, hogy nekünk kötelező megvenni egy területet, csak azt jelenti, hogy döntenünk kell róla. Összefoglalva. Mi az árajánlatot megkérjük, és Erzsébettel megbeszéljük azt is, hogy ő most hogyan értékeli, mi az az időpont, amikor nekünk módosítani kell a rendezési tervünket. Rákérdezünk még egy soron kívüli módosítás költségeire is. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása?

 

dr. Juhász Péter jegyző: A határozatba írjuk bele, hogy a képviselő-testület megismerte ezt a levelet is, és a korábbi kérelmeket is.

 

Felső Róbert polgármester: A határozati javaslat: 1.) Érsekcsanád Község Önkormányzat Képviselő-testülete megismerte a Bonum Team Kft. és Csurai Nikolett – jelen ülésen benyújtott – kérelmébe, valamint a már korábban, a 2022. november 21-i ülésre a Bonum Team Kft. által benyújtott, valamint a 2022. november 29-i ülésre Csurai Nikolett által benyújtott és a képviselők által akkor megismert kérelmekbe foglaltakat is. 2.) A képviselő-testület tudomásul veszi, hogy a képviselő-testület által a 2022. november 21-i és a 2022. november 29-i üléseken meghozott határozatokba foglalt feladatokat polgármester úr végrehajtotta, a határozatokba megjelölt megkeresésre beérkezett választ a képviselő-testület elé terjesztette. 3.) A képviselő-testület megbízza a polgármestert, hogy az Építészműhely Kft-től kérjen árajánlatot az 1.) pont szerinti kérelmekre vonatkozóan a Helyi Építési Szabályzat soron kívüli módosítására vonatkozóan, valamint a módosítás ütemezéséről és költségeiről 2023. március 22-i határidővel. 4.) A képviselő-testület megkeresi az Építészműhely Kft-t, hogy szíveskedjen tájékoztatást adni arra vonatkozóan, hogy mikor esedékes Érsekcsanád településrendezési eszközeinek a következő kötelező jellegű megújítása. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, aki a javaslattal egyetért, kézfelemeléssel jelezze!

 

A képviselő-testület 4 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül az alábbi határozatot hozta:

 

41/2023. (III.06.) Kt. sz. határozat

 

Elővásárlási jog törlésével kapcsolatos kérelem

 

1.)    Érsekcsanád Község Önkormányzat Képviselő-testülete megismerte a Bonum Team Kft. és Csurai Nikolett – jelen ülésen benyújtott – kérelmébe, valamint a már korábban, a 2022. november 21-i ülésre a Bonum Team Kft. által benyújtott, valamint a 2022. november 29-i ülésre Csurai Nikolett által benyújtott és a képviselők által akkor megismert kérelmekbe foglaltakat is.

2.)    A képviselő-testület tudomásul veszi, hogy a képviselő-testület által a 2022. november 21-i és a 2022. november 29-i üléseken meghozott határozatokba foglalt feladatokat polgármester úr végrehajtotta, a határozatokba megjelölt megkeresésre beérkezett választ a képviselő-testület elé terjesztette.

3.)    A képviselő-testület megbízza a polgármestert, hogy az Építészműhely Kft-től kérjen árajánlatot az 1.) pont szerinti kérelmekre vonatkozóan a Helyi Építési Szabályzat soron kívüli módosítására vonatkozóan, valamint a módosítás ütemezéséről és költségeiről 2023. március 22-i határidővel.

4.)    A képviselő-testület megkeresi az Építészműhely Kft-t, hogy szíveskedjen tájékoztatást adni arra vonatkozóan, hogy mikor esedékes Érsekcsanád településrendezési eszközeinek a következő kötelező jellegű megújítása.

 

Felelős: Felső Róbert polgármester

 

Határidő: 2023. március végi képviselő-testületi ülés

 

dr. Juhász Péter jegyző: Csak megjegyzem, mivel nem volt javaslat a képviselők részéről név szerinti szavazásra, ezért nem volt név szerinti szavazás.

 

2. napirendi pont

Központi Orvosi Ügyelet kérelme.

(Előterjesztés mellékelten csatolva.)

 

Felső Róbert polgármester: Azt nem vitatja senki, hogy amíg a jogszabály szerint mi vagyunk a feladatellátók, addig a hónapoknak az arányos részét – havi számlákkal, havonta kiállított teljesítményigazolások mellett - nyilván fizetjük. Az első negyedévet egyben fizetjük ki, utána pedig havonta. A határozati javaslat: 1.) Érsekcsanád Község Önkormányzat Képviselő-testülete a BÁCSKA-MED Gyógyító Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. levelébe foglaltakat megismerte. 2.) A képviselő-testület megállapítja, hogy 2023. január 1-jétől az egészségügyi alapellátásról szóló 2015. évi CXXIII. törvény ( a továbbiakban: Eatv) 6/A. §-a alapján az állami mentőszolgálat gondoskodik az egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó háziorvosi és házi gyermekorvosi ügyeleti ellátásról, azonban az Eatv. 22. §-a alapján a miniszter által meghatározandó zárónapig - amelynek időpontja jelenleg a képviselő-testület előtt nem ismert - az ellátás szervezése a települési önkormányzat feladata. 3.) A fentiek alapján a képviselő-testület úgy határozott, hogy 2023. évre vonatkozóan - a miniszter által meghatározandó zárónapig - 400 Ft/év/fő összeggel támogatni kívánja a központi háziorvosi, házi-gyermekorvosi ügyelet működését azzal, hogy a támogatás havi bontásban számlákkal, teljesítményigazolás mellett kerüljön folyósításra. Tekintettel arra, hogy 2023. évből már az első negyedév eltelt, az első negyedév egyben leszámlázható. Amennyiben a miniszter által meghatározandó zárónap 2023. december 31. napja előtti lesz, úgy a 400 Ft/év/fő támogatás időarányosan illeti meg a támogatottat. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, aki a határozati javaslatot elfogadja, kézfelemeléssel jelezze!

 

A képviselő-testület 4 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül az alábbi határozatot hozta:

 

42/2023. (III.06.) Kt. sz. határozat

 

Háziorvosi ügyelet működésére forrás biztosítása

 

1.)    Érsekcsanád Község Önkormányzat Képviselő-testülete a BÁCSKA-MED Gyógyító Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. levelébe foglaltakat megismerte.

 

2.)    A képviselő-testület megállapítja, hogy 2023. január 1-jétől az egészségügyi alapellátásról szóló 2015. évi CXXIII. törvény ( a továbbiakban: Eatv) 6/A. §-a alapján az állami mentőszolgálat gondoskodik az egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó háziorvosi és házi gyermekorvosi ügyeleti ellátásról, azonban az Eatv. 22. §-a alapján a miniszter által meghatározandó zárónapig - amelynek időpontja jelenleg a képviselő-testület előtt nem ismert - az ellátás szervezése a települési önkormányzat feladata.

 

3.)    A fentiek alapján a képviselő-testület úgy határozott, hogy 2023. évre vonatkozóan - a miniszter által meghatározandó zárónapig - 400 Ft/év/fő összeggel támogatni kívánja a központi háziorvosi, házi-gyermekorvosi ügyelet működését azzal, hogy a támogatás havi bontásban számlákkal, teljesítményigazolás mellett kerüljön folyósításra. Tekintettel arra, hogy 2023. évből már az első negyedév eltelt, az első negyedév egyben leszámlázható. Amennyiben a miniszter által meghatározandó zárónap 2023. december 31. napja előtti lesz, úgy a 400 Ft/év/fő támogatás időarányosan illeti meg a támogatottat.

 

Felelős: polgármester

 

Határidő: folyamatos (a miniszter által meghatározandó zárónapig)

 

3. napirendi pont

Egyebek.

 

Felső Róbert polgármester: Küldtem ki e-mailt a korlátozó intézkedéseink részbeni feloldásáról. Elsőként az óvodai csoportok visszahelyezéséről lenne egy határozati javaslat: 1.) Érsekcsanád Község Önkormányzat Képviselő-testülete úgy határozott, hogy az érsekcsanádi Csuka Zsigmond Művelődési Ház utcai kistermeiben, valamint az udvari kistermében jelenleg működő 2 óvodai csoport 2023. április 1-től kerüljön visszahelyezésre az Érsekcsanádi Napköziotthonos Óvoda épületébe. 2.) A csoportszobaként történő visszarendezésről  Érsekcsanád Község Önkormányzata gondoskodik a 2023. március 15. és március 31. közötti időszakban. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, aki a határozati javaslatot elfogadja, kézfelemeléssel jelezze!

 

A képviselő-testület 4 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül az alábbi határozatot hozta:

 

43/2023. (III.06.) Kt. sz. határozat

 

Az Érsekcsanádi Napköziotthonos Óvoda 2 óvodai csoportjának visszahelyezése az óvoda épületébe

 

1.)    Érsekcsanád Község Önkormányzat Képviselő-testülete úgy határozott, hogy az érsekcsanádi Csuka Zsigmond Művelődési Ház utcai kistermeiben, valamint az udvari kistermében jelenleg működő 2 óvodai csoport 2023. április 1-től kerüljön visszahelyezésre az Érsekcsanádi Napköziotthonos Óvoda épületébe

2.)    A csoportszobaként történő visszarendezésről  Érsekcsanád Község Önkormányzata gondoskodik a 2023. március 15. és március 31. közötti időszakban

 

Felelős: polgármester

 

Határidő: 2023. március 31.

 

Felső Róbert polgármester: A hivatal esetében átbeszéltük jegyző úrral a dolgokat és az a javaslatunk, hogy mivel a pénteki napon nincs ügyfélfogadás, hét közben pedig tovább maradnak a dolgozók, így az ügyfelekkel is többet találkozhatnak, így a jelenlegi megoldást tartjuk fenn. Az eddigiek alapján látszik, hogy nem esett vissza a munka színvonala. A határozati javaslat: Érsekcsanád Község Önkormányzat Képviselő-testülete úgy határozott, hogy az Érsekcsanádi Polgármesteri Hivatalban a fűtési szezont követően is fenntartja - a 177/2022. (VIII.30.) Kt. sz. határozatában előírt- a 4 napos munkahetet, amely hétfőtől csütörtökig tart azzal, hogy a hivatal dolgozói a pénteki munkanapon feladataikat „home office” foglalkoztatási formában vagy hétfőtől csütörtökig hosszabbított munkaidővel látják el. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, aki a határozati javaslatot elfogadja, kézfelemeléssel jelezze!

 

A képviselő-testület 4 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül az alábbi határozatot hozta:

 

44/2023. (III.06.) Kt. sz. határozat

 

Az Érsekcsanádi Polgármesteri Hivatal munkarendje

 

Érsekcsanád Község Önkormányzat Képviselő-testülete úgy határozott, hogy az Érsekcsanádi Polgármesteri Hivatalban a fűtési szezont követően is fenntartja - a 177/2022. (VIII.30.) Kt. sz. határozatában előírt- a 4 napos munkahetet, amely hétfőtől csütörtökig tart azzal, hogy a hivatal dolgozói a pénteki munkanapon feladataikat „home office” foglalkoztatási formában vagy hétfőtől csütörtökig hosszabbított munkaidővel látják el.

 

Felelős: jegyző

 

Határidő: folyamatos

 

Felső Róbert polgármester: Sokan érdeklődnek nálam az adók kapcsán és arról is, hogy hogyan áll az önkormányzat, milyen haszna volt a megtakarítási lépéseknek. Látjuk azt is, hogy le kellene zárni a Vajas utcai pályázatot és meg kellene jelentetni azt a sajtóközleményt, amely a pályázat lezáráshoz szükséges. Szőke Tamással beszéltem és találtunk egy olyan változatot, hogy amennyiben kettő oldalt kifizetünk, akkor ő megkeresi a hirdetőket ahhoz, hogy egy normál újság megjelenhessen. Ez a szám még márciusban megjelenhetne. Mivel van egy határozat arról, hogy a Csanádi Hirdető újságból 4 szám jelenik meg egy évben, így erről külön döntenénk, és külön szerződés is lenne. A határozati javaslat: 1.) Érsekcsanád Község Önkormányzat Képviselő-testülete támogatja 2023. március hónapban a Csanádi Hirdető újság egy számának megjelenését. 2.) A képviselő-testület megbízza a polgármestert az újság megrendelésével. Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, aki a határozati javaslatot elfogadja, kézfelemeléssel jelezze!

 

A képviselő-testület 4 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül az alábbi határozatot hozta:

 

45/2023. (III.06.) Kt. sz. határozat

 

Csanádi Hirdető megjelenésével kapcsolatos döntés

 

1.)    Érsekcsanád Község Önkormányzat Képviselő-testülete támogatja 2023. március hónapban a Csanádi Hirdető újság egy számának megjelenését.

 

2.)    A képviselő-testület megbízza a polgármestert az újság megrendelésével.

 

Felelős: Felső Róbert polgármester

 

Határidő: 2023. március 31.

 

Felső Róbert polgármester: Van-e valakinek kérdése, hozzászólása? Amennyiben nincs, köszönöm mindenkinek a munkát, a rendkívüli nyilvános ülést bezárom.

 

 

 

 

 

kmf.

 

        Felső Róbert                                                                                         dr. Juhász Péter

        polgármester                                                                                               jegyző