Get Adobe Flash player

Az óvodafelújítási beruházásról

Érsekcsanád Község Önkormányzata a Belügyminisztérium pályázati felhívásán 30.000.000 Ft támogatást nyert el az óvoda épületének felújítására, energia korszerűsítésére. A pályázatban 5% önerőt, azaz 1.578.947 Ft biztosítását vállalta az önkormányzat.

A beruházás tartalmazott építési és bútorbeszerzési részeket. Az építési részhez kapcsolódó feladatokon túl (tervezés, műszaki ellenőrzés, közbeszerzési tanácsadó megbízása) maga az építés az épület tetőszerkezetének felújítását, a még parkettás termek aljzatburkolati munkálatait, és linóleumos borítását, a még régi radiátorok cseréjét, a konyha és kiszolgáló helyiségek felújítását, valamint az épület udvari részén a még nem burkolt lábazat burkolását tartalmazta. A kivitelező kiválasztására közbeszerzési eljárást folytattak le, melyen –bár a felületet több vállalkozás is megnyitotta- három érsekcsanádi cégtől érkezett ajánlat. A munkát végül a Vidocsa-Bau Kft. nyerte el, az építési engedélyes részt (a fordított ÁFA miatt külön szerződés volt szükséges) bruttó 13.979.997 Ft, a nem építési engedélyes részt 13.764.014 Ft összegű ajánlatával.

Az építés első ütemeként szereplő tetőfelújítást 2017. június 30-ig kellett elvégezni, mely határidőre teljesült. A belső építéseket a nyári szünet kezdete után július közepétől lehetett megkezdeni és azokat augusztus 18-ra kell befejezni. A munkát a kivitelező az előzetes tervek szerint, folyamatosan végzi, így a szünet után, augusztus 21-én már az óvoda fogadja a gyermekeket.

A bútorbeszerzésre az önkormányzat három környékbeli bútorgyártással foglalkozó vállalkozástól kért árajánlatot, és a nyertes ajánlattevő Berta Zsolt egyéni vállalkozó lett bruttó 2.700.000 Ft-os áron. Az óvodavezetővel egyeztetett bútorok gyártása a belső felújításhoz igazodva három lépésben készül el, s a bútorok a felújított termekbe, folyosókra és irodákba kerülnek majd, legkésőbb augusztus 30-ig.

A beruházás műszaki átadás-átvételét követően szeptember hónapban várható a beruházás hivatalos záró rendezvénye.

Share